LEES! Het Boekenfestival 2022 gaat dan toch niet door
Easyfairs als beursorganisator kondigt – met bijzonder veel spijt – aan dat LEES! Het Boekenfestival dit jaar niet zal plaatsvinden. Hierdoor kan de meer dan 80 jarige traditie van de Boekenbeurs in Antwerpen niet worden verdergezet. Dit ondanks de volle steun van de belangrijke stakeholders, zoals de Vlaamse overheid, Literatuur Vlaanderen, Stad Antwerpen, sectororganisatie Boekhandels Vlaanderen, Vlaamse Auteurs Vereniging en alle andere leden verenigd in het BoekenOverleg.
Easyfairs stelt vast dat, door de verdeeldheid binnen het Vlaamse boekenvak, het onmogelijk blijkt om een voldoende groot, kwalitatief en gevarieerd boekenaanbod samen te brengen voor de editie van 2022 in Antwerp Expo. Dit, ondanks de enorme inspanningen van de Stad, alle investeringen vanwege Easyfairs én de overgrote meerderheid van de leden van het boekenvak. Dit is des te
jammer omwille van de geslaagde pocketeditie van LEES! in november 2021 en de wens van zowel Easyfairs, de Stad Antwerpen en zo goed als alle andere actoren van het boekenvak, om de traditie van een jaarlijks vernieuwend boekenevent tijdens de herfstvakantie in Antwerp Expo verder te zetten.
Easyfairs wenst uitdrukkelijk alle stakeholders & partners die hun samenwerking aan LEES! bevestigden, te bedanken voor hun inzet en vertrouwen. We hopen dat de boekensector in Vlaanderen zich opnieuw kan verenigen rond een toekomstgericht, verbindend en breed gedragen
boekenfestival op maat van de (nieuwe) auteur en de (nieuwe) lezer. Easyfairs als organisator en Antwerp Expo als host blijven uitdrukkelijk bereid om eventuele nieuwe initiatieven rond de promotie van het boek én de leesbevordering in het algemeen te verwelkomen.
Over Easyfairs
Easyfairs organiseert en host evenementen, waar community’s zich samen klaarstomen voor de toekomst. Easyfairs organiseert 200 face-to-face-evenementen in 14 landen (Algerije, België, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Italië, Nederland, Noorwegen, Portugal, Spanje, Zweden, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk) en beheert daarnaast 8 evenementenhallen in België, Nederland en Zweden (Antwerpen, Gent, Mechelen-Brussel-Noord, Namen, Gorinchem, Hardenberg, Malmö en Stockholm).
We doen er alles aan om het leven van onze klanten gemakkelijker te maken en de return on investment én de return on time voor professionele community’s te vergroten. Dat doen we met onze all-in formules, geavanceerde technologie en klantgerichte aanpak. Dankzij onze digitale aanpak beschikken onze community’s over uitstekende mogelijkheden om het hele jaar door succesvol te netwerken en zaken te doen. We luisteren aandachtig naar hen zodat we de perfecte
online formats kunnen creëren om te blijven voldoen aan hun steeds evoluerende behoeften.
Met 700 gemotiveerde talenten aan boord en de beste technologie en marketingtools, ontwikkelt de Easyfairs Group sterke merken die de community’s van onze stakeholders weten aan te spreken.
In 2018 is Easyfairs in België uitgeroepen tot “Entrepreneur of the Year®” en “Great Place to Work”.
In 2022 riep Deloitte Easyfairs voor het vierde jaar op rij uit tot “Best Managed Company”.
Het bedrijf staat 17de gerangschikt op de lijst van ‘s werelds meest toonaangevende organisatoren
van beurzen.
‘Visit the future’ met Easyfairs en lees meer op www.easyfairs.com
Voor meer informatie kan u contact opnemen met:
Dirk Van Roy
CEO Easyfairs Belgium
M+32 475 42 36 11
dirk.vanroy@easyfairs.com